KÖSE: GÜMÜŞHANE, ULAŞIM YATIRIMLARININ MERKEZİ OLDU
AK Parti Gümüşhane Milletvekili Av. Celalettin Köse, TBMM Genel Kurulu’nda Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2026 bütçe görüşmelerinde yaptığı konuşmada Türkiye genelindeki ulaşım devrimini ve Gümüşhane’ye yapılan yatırımları rakamlarla anlattı, yeni projeler için de net taleplerde bulundu.
“2026 BÜTÇESİ ULAŞIMDA YENİ NESİL DÖNEMİN KAPISINI ARALIYOR”
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2026 Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi üzerine AK Parti Grubu adına söz alan AK Parti Gümüşhane Milletvekili Av. Celalettin Köse, bütçenin ulaştırma altyapısında süreklilik ve yeni nesil yatırımlar açısından kritik öneme sahip olduğunu söyledi.
Köse, 2026 bütçesinin; yol güvenliği, dijital dönüşüm, çevre uyumu, afetlere dayanıklı yol tasarımları, akıllı ulaşım sistemleri, yakıt tasarrufu ve karbon salımını azaltan mühendislik çözümleri gibi birçok başlığı kapsayan kapsamlı bir planlama içerdiğini ifade etti.
“YOL MEDENİYETTİR, YOL KALKINMADIR”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde AK Parti’nin ulaşım politikalarını bu anlayış üzerine inşa ettiğini vurgulayan Köse, Türkiye’nin son 22 yılda gerçek bir ulaşım devrimi yaşadığını dile getirdi.
“Bölünmüş yollarıyla, tünelleriyle, viyadükleriyle, köprüleriyle ve akıllı ulaşım sistemleriyle artık başka bir Türkiye var” diyen Köse, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün çalışmalarıyla yol ağının hem güvenlik hem de konfor açısından üst seviyeye ulaştığını söyledi.
2003’TEN 2025’E ULAŞIMDA DEV RAKAMLAR
Muhalefetin eleştirilerine rakamlarla yanıt veren Köse, Türkiye genelindeki ulaştırma yatırımlarını şöyle özetledi:
- 2003’te 1.714 km olan otoyol ağı bugün 3.796 km’ye çıktı.
- 6.101 km olan bölünmüş yol uzunluğu 30.014 km’ye ulaştı.
- Şehir içi trafiği rahatlatan 3.084 km çevre yolu tamamlandı.
- 50 km olan tünel uzunluğu 838 km’ye yükseldi.
Bu yatırımlarla seyahat sürelerinin kısaldığını, kış şartlarının ulaşım üzerindeki etkisinin azaldığını, üretim merkezleri ile limanlar arasındaki bağlantıların hızlandığını ve turizme erişimin kolaylaştığını vurguladı.
GÜMÜŞHANE’DE 22 YILDA 50 KİLOMETRE TÜNEL
Konuşmasında seçim bölgesi Gümüşhane’ye de özel yer ayıran Milletvekili Köse, ilin ulaşımdaki dönüşümünü şu sözlerle aktardı:
“2003 yılında Gümüşhane’de sadece 1 kilometre bölünmüş yol vardı. Bugün bu rakam 130 kilometreye ulaştı. Türkiye genelinde 50 kilometre olan tünel uzunluğu bugün Avrupa’nın en uzun tünellerinden biri olan Zigana Tüneli, çevre yolu tünelleri ve diğer projelerle birlikte Gümüşhane’de tek başına 50 kilometrenin üzerine çıktı. Bu da AK Parti döneminde Gümüşhane’de yapılan yatırımın büyüklüğünü açıkça ortaya koyuyor.”
BAKANLIĞA GÜMÜŞHANE İÇİN ÜÇ NET TALEP
“Yollar sadece şehirleri değil, ekonomileri ve ticaret koridorlarını da birbirine bağlar” diyen Köse, Bakanlıktan Gümüşhane adına üç önemli talepte bulundu:
- Torul–Kürtün–Tirebolu Yolu’nun yapılması
- Karadeniz’i İç Anadolu’ya en kısa yoldan bağlayacak Tersun Dağı Tüneli’nin hayata geçirilmesi
- Gümüşhane-Bayburt Havalimanı’nın şehir bağlantısını sağlayacak Köse Dağı Tüneli güzergâhının proje çalışmalarının başlatılması
Köse, bu projelerin bölge ekonomisi, ulaşım güvenliği ve ticaret açısından hayati önem taşıdığını vurguladı.
“GÜMÜŞHANE’NİN BEKLENTİLERİNİ TBMM KÜRSÜSÜNDEN DİLE GETİRDİK”
Konuşmasının sonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı ile Bakanlık yetkililerine teşekkür eden Köse, Gümüşhane’nin beklentilerini TBMM kürsüsünden güçlü şekilde dile getirdiklerini belirterek Genel Kurulu saygıyla selamladı.






